Mire jó a futás?


futas-kardio-privategymhuMostanában sok ekézést kap a futás az edzők részéről, és vajon miért? Feltehetőleg azért is, mert ugye a futáshoz nem igazán kell edzői asszisztencia, mindenki kimegy a Margitszigetre oszt rója a köröket. Vagy éppen a futógépen bent a gymben. Nem is részletezném most a futás, mint edzésforma összes aspektusát, csupán néhány lényeges pontot emelnék ki.

1. Meg kell tanulni a helyes futótechnikát, máskülönben az ízületeink látják kárát a dolognak hosszú távon. A mezítlábas futócipőknél különösen fontos a jó technika, így jobban járunk, ha rugalmas talpú cipőt választunk, megfelelő alátámasztással.

2. A futáshoz nagyon gyorsan adaptálódik a szervezet, vagyis ha minden nap lefutsz egy szigetkört közel azonos tempóban, a mozgás edzésértéke pár hét alatt minimálisa csökken. Változtass a terhelésen, fuss sprinteket, intervallokat, tegyél bele akadályokat, lépcsőzz, fuss terepen, hegyre stb. Így megmarad a mozgás izgalma és a szervezeted is jobban próbára lesz téve.

3. A futás nem a legjobb zsírégető és az egyik legrosszabb alakformáló edzés. Hacsak nem veszed figyelembe a fentieket és nem kezded el cifrázni a dolgot. A futás elsődlegesen az állóképesség fejlesztésére jó, de szintén a 2. pont figyelembevételével. Napi egy 30 perces szigetkör nem sokat dob az állóképességeden, de azért jobb, mint a semmi.

4. Használd a futást kiegészítésként az erősítő edzéshez vagy bármelyik mozgásformához, amit választottál. A girjasportolók, közdősportolók, crossfitesek, és számos más sportoló rendszeresen végez futóedzéseket, de azért nem napi szinten, hiszen akkor lassabban tudna regenerálódni a szervezete a többi edzéshez.

5. Ha izomtömeget akarsz fejleszteni, akkor inkább az intervallokat, sprinteket válaszd és ne a hosszú, közepes tempójú futást. A 8-10 km fölötti távoknál ugyanis azt az üzenetet kapja a szervezet, hogy minél kevesebb súlyt (izomtömeget) cipel magával, annál könnyebb lesz lefutnia a távot, ezért elkezdi elégetni az izmokat.

Ha szeretnél hatékonyan zsírt égetni, gyere csoportos kettlebell edzésre, vagy jelentkezz személyi edzésre! Jelentkezz bátran!

    A *-al jelölt mezők megadása kötelező!

    Név *

    Email cím *

    Telefonszám *

    Megjegyzés

    Megjegyzés hozzáfűzése

    Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük